Saturday, April 2, 2011

ibu meninggal dunia


Semlm (jumaat-1.4.2011) jam 2.30 pg,ibu telah pergi menghadap ilahi jam 2.30 pg di ICU SMC. kami tak sempat menghadapnya kerana arwah berada di SMC. adik berjumpa dgn arwah ibu apabila arwah br kembali kepadanya.
sy dapat tahu lambat sbb sy berada di rumah sewa. mlm tue sy sakit. sy terasa seseorg akan pergi meninggalkn sy,betul tekaan sy dan tak sangka ibu meninggalkn kami. firasat sy suruh baca yasin seolah2 kepada ibu,tetapi sy tak baca yasin sbb sy sakit kepala.
sy tak tau ibu masuk hospital kembali sehari selepas ibu keluar Pusrawi. semlm (jumaat) br sy mengetahuinya.
bg sy,ibu seorg yg tabah. pd mula sblm pemergiannya sy mengelak dari berhampiran dgnnya kerana sy nie jenis panas baran sikit dan takut setiap masa sy nk bergaduh dgn ibu menyebabkn sy nk menetap di rumah sewa. sy tak mau ibu terluka dgn perasaan sy.
kali terakhir sy berjumpa dgn ibu pd hari jumaat seblm sy pergi temuduga kejer di petaling jaya. sy salam tgn ibu.
semlm sy mengucup dahi ibu buat kali terakhir dan memandikn jenazah ibu bersama solat jenazah sekali. di kubur sy pergi tp ibu br di kebumikn. yg sempat sy lipat,tanah di letakkn di perkuburan.
sy syg ibu sgt2. b sy,ubu adalah jatun hati sy. byk yg akan sy buat ibu spt sy nk ibu carikn lealki yg sesuai utk sy,bawa dgn kereta sy dan memberi kebahagiaan kpd ibu tp semua itu takkn tercapai sbb ibu telah tiada.
buat masa skrg dan sampai bila2 sy akan menziarahi ibu di tanah perkuburan ibu. sy akan luahkn perasaan sy apabila sy terluka dan tension walaupun ibu tiada tapi ibu akan mendengar rintihan sy ini.
bersemadilah dengan aman ibu tercinta - Bechik Andek Masnah Andek Kelewa

2 comments:

Anonymous said...

awak ni rapat sangat kea dengan ibu awak?

fazna_cute said...

yups,sy actually x rapat sgt dgn ibu sy but sy still sygkn ibu sy