Wednesday, June 2, 2010

membuntu alam percintaan

saat ini suatu kesukaran melandaku
adakah patut aku menerimanya dalam hidup ini
atau menolaknya dgn hati yg tulus

sudah ku berikn pelbagai alasan dan andaian untuk menolaknya
tapi dia sedia tetap mahukan diriku ini
walaupun aku telah memberi segala alasan dan andaian kepadanya
sukarnya saat ini dlm diriku ini
alangkah bagus andai dia dapat menerima pelbagai alasan dan andaianku
dengan hati yang rela dan bukan sebaliknya
buntu jiwaku saat ini

seandainya dia tahu aku memang sukar menerimanya dlm hidup ini
alangkah bagusnya bagi diriku ini
tak payah kucar kacir perasaanku sekarang
antara menerimanya atau sebaliknya
dan membiarkan dia bebas di muka bumi ini

dia sanggup menerima segala kekuranganku ini
malah ia mengatakan ia banyak juga kekurangan dalam dirinya
ia membuatkan ku bertambah buntu untuk menerimanya atau sebaliknya
kerana bagiku ungkapan cinta itu bukan suatu permainan
malah ungkapan itu satu semangat dan dorongan kepadaku ini
untuk meneruskan suatu perjalanan hidup ini

apa yang perlu kubuat sekarang ini?
aku terlalu buntu untuk meluahkan segala kekusutan ini kepadanya
yang paling ku takutkan sekarang ini
ia akan melemahkan semangatnya dalam meeruskan perjalanan hidup ini
tanpa sebuat percintaan yang ia dambakan dalam diriku ini
andai masa dapat kembali semula dalam diri ini
aku takkan masuk dalam sebuah ruangan yg buatkan ku kenalinya
kerana aku tak sekuat mana untuk menghadapinya

aku buntudan terlampau buntu dlm hidup
satu ungkapan yang mampu ku jeritkan saat ini

No comments: