Saturday, December 5, 2009

kenangan hanya tinggal kenangan


apabila lihat orang lain bergembira membuatkn sy teringatkn arwah salah seorang kawan baik sy yg meninggal pd 8.10.2009 3 hari selepas dia menyambut besdaynya yg ke 24 thn yang ku kenali sejak zaman sekolah menengah lagi.
dia betul-betul banyak membantuku seperti tidak membenarkan aku membalas dendam di atas perbuatan kwn ku yang pernah menjadi kawan baikku dan segala masalah kita org akan berkongsi sama-sama dan dia mmg pendengar yang baik bagiku
aku ingat dia meninggal disebabkan ilmu hitam yang dia terkena tapi kawan baikku yang lagi sorg ckp mungkin bukan dan di situ laa baru aku tau dia ada penyakit lain iaitu hati dan buah pinggang
aku dapat melihat wajahnya buat kali terakhir selepas ia di mandikan dan melihat wajah anaknya yang menangis teresak-esak.
dia pergi awal dariku seperti mana dia kawen awal dariku iaitu masa umur 19 tahun dia dah berkahwen dengan orang yang dia kenali melalui chat seperti mana keadaanku sekarang yang bercinta melalui orang yang ku kenali melalui chat.
dia meninggal dunia secara mengejut di malam 8.10 tue di mana waktu siang sempat lagi kami bermain sms dengannya.
aku harap dia pergi laa dengan aman dan tenang coz bagiku dia kawan antara yang terbaik dapat memahami diriku dan tidak memandang kekayaan yang aku miliki kerana aku mau mencari kawan yang dapat menerima diriku seadanya

2 comments:

Shafique said...

Yang pergi biarlah berlalu yang tinggal kita mengharungi debu2 kehidupan yang pasti penuh dugaan.

Insyaallah kawan2akan sentiasa membantu dan menyokong apa yang termampu mcm tue gak sy n crew bicarakita.

Apa pon stand up n march forward to victory. Creewaahh! salam jumaat eh.

fazna_cute said...

dengan semangat yg diberiknnya pd sy membuatkn ia suatu kenangan abadi