Monday, October 17, 2011

salahkah aku mencintaimudalam diam
dalam diam aku mencintaimu
tetapi aku tak sanggup memberitahumu

perasaan ini muncul sejak pertama kali menatapmu
pertama kali aku menatapmu
jiwaku meminta sentiasa menatapmu
tapi kerana keegoanku
aku melarang perasaan ini

saat pertama kali kau ungkapkn ingin mengoratku
hatiku berasa gembira kerana aku tak bertepuk sebelah tangan
trasa waktu itu aku ingin mengungkapkn aku sudi
but aku tak brani kerana aku nk lihat kesungguhanmu terhadapku

aku terus menatapmu dlm diam
apabila kau mengungkap nama sahabat baikku
degan wajahmu yang gembira
aku meradang kerana aku merasa aku tergugat
mungkinkah kau ingin mendugaku

tp pertemuan antara kita menrungkai segalanya
merungkai persoalan yg membelenggu diri aku selama ini
aku tau apa yg ku miliki, tak kau miliki

walaupun kita tak setaraf
tapi aku menerima kekurangan yg kau miliki
kerana ku tau kita berbeza darjat sejak pertemuan pertama kita

kau mengungkap kau tak memiliki segala kesenangan
kau mempunyai adik beradik setarafku tepi yg membezaknnya
kau mempunya 5 laki dan 3 perempuan berbanding aku yg sekata
adik beradikmu dh ramai yg kawen cuma kau tidak berkahwin lg
org sering mengaggap kau adik bongsu spt diriku
tapi aku tidak kisah kerana ku tau kau sama sptku

kau mengharapkan aku dapat jodoh baik drmu
kerana kau merasa yg kekurangan yg kau miliki
tak dapat membahagiakn diriku
kerana kau ingin melihatku berkahwin dulu darimu
sedangkan aku tak mampu untuk menunaikn hajatmu itu
kerana kita mempunyai naluri yg sama

sekarang nie segalanya x bermakna bagiku
kerana semua itu tidak penting bg diriku ini
yang penting kau bahagia dan ku bahagia
ku harap kebahagiaan yg kita miliki berkekalan sepanjang hayat
kerana aku terlalu mencintaimu

No comments: