Saturday, October 8, 2011

jodoh ku atau sebaliknya

masih terngiang-ngiang di telingaku saat dia lafazkn dia nak aku
tapi di saat itu aku mengabaiknnya
aku hanya menganggap ia gurauan semata-mata

walaupun di sinar matanya hanya aku
tapi aku tak memahaminya
orang lain yg memahami sinar matanya

aku sendiri pelik
kenapa sukar aku memahami sinar matanya
terutamanya sinar mata lelaki yg mahukanku

tapi saat dia melafazkan aku hanya bestfriend di sms
aku tau dia bukan milikku
dia tak memberi penghrapan kepadaku
aku begitu kecewa

di saat itu aku memilih
antara mahukannya atau mahukan lelaki lain sebagai pelindungku

aku pernah mengujinya tanpa di sedari olehnya
hanya aku seorang yg menyedarinya
just ujian itu melihat sejauh mana orgnya
yg mungkin dapat melindungiku
ujian itu ada berjaya dan ada juga tak berjaya
bermaknanya meninggalkn persoalan mahukah aku kepadanya atau tidak

skrg ini aku dh penat utk hadapinya
persoalan mereka yg bakal miliku ini
hanya aku serahkan kepada allah
kalau benar dia milikku
aku akan jd miliknnya selama
andai bukan
aku akan menjadi insan yg dapat membimbingku ke jalanmu

No comments: