Tuesday, December 28, 2010

terluka diri ini terhadap perbuatanmu

adik
kau buat ku terluka sehingga kini
dari kemalangan lagi kau buat ku merana sehingga kini
tapi kau tak pernah ungkapkn maaf dariku
kerana maaf itu bgmu
tiada dlm kamus hidupmu terhadapku

adik
dengan org lain kau hormati dan sanjungi
tapi
kenapa dengan aku kau tak pernah buat begitu?
adakah kau buat perbuatan mu terhadapku terpaksa?
tanpa kerelaan hatimu tanpa kau malu hendak menurutinya?

adik
kau tak pernah menginsafi perbuatanmu terhadapku
bagimu itu smua hanya kenangan
tp bagiku ia bukan kenangan malah ia mimpi ngeri buatku
sampai sekarang ia seakan mimpi ngeri buatku
tapi kau tetap ulanginya walaupun keadaanya berbeza
ia tetap akan melukai hati ku ini

adik
sukar kaa mengungkapkn perkataan maaf dr bibibrmu?
sukar kaa meminta maaf dari org lagi tua dr mu?
atau kau hanya menganggap aku orang luar?
bukan seorang kakak malah org asing yg tiba2 hidup bersamamu?
aku teringin mendengar kata2 maaf darimu
dan mengakui kesalahanmu terhadapku

adik
sekali aku terluka ia akan terluka sampai mati
setiap kali aku mengelak bersamamu aku akan memberitahu ayah
dan kau melawan kata2 itu seolah2 aku yg bersalah
sedangkn kata2ku itu benar dan kau mentidakknnya

aku harap kau akan meminta maaf sebelum ku menutup mata buat kali terakhir
kerana aku buat masa ini
tidak akan maafkan mu sehingga mati kecuali kau meminta maaf
sekarang nie aku berdoa kepada tuhan supaya kau merasa apa yg aku rasa
tak pun kau akan merana dimana hidupmu takkn aman sampai mati
kecuali kau mengungkapkn maaf buatku

No comments: