Monday, June 14, 2010

pengalaman 3 hari 2 mlm

berada di singapore dari 11.6.2007 (jumaat) sampai 13.7.2007 (ahad) terlalu banyak sgt bg sy. ada pengalaman yg best dan ada gak pengalaman yang tak bestnya di sana.
pengalaman yang best adalah dapat keluar negara walaupun singapore tue berdekatan dengan johor bahru (malaysia),dapat borong banyak barang yang murah seperti minyak wangi,kain dan sebagainya yang sukar dapat di malaysia. walaupun dapat di malaysia pun barang tue mahal coz satu dolar singapore bersamaan 2.4 ringgit malaysia. selain tue dapat cuci mata di sana dan juga nampak keter yang jarang sgt nampak kat malaysia ( kereta yang mempunya 2 pintu laa). cute sungguh keter tue coz ia buatkn sy tergoda.
org kat sana macam tak tido jer coz asal jer sy kuar jalan dgn adik,mesti ramai org seolah-olah mereka tidak tido di sanadan pakaian mereka agak seksi dan menggoda gak. hahahahaha
tapi ada gak yang tak bestnya. antara yang tak best adalah sukar sikit nak cari mknan halal walaupun byk restoran di sana. tp sbb yg jaga restoran tue org cina dan ada pekerja indonesia pun,so ia sukar nk pastikan ia halal atau tak.
bg yang minat bola sukar nk tgk bola coz bola sukar nk tgk bola (di hotel laa). ia mcm tak kasi tgk bola tapi tak kisah laa coz sy bukan peminat bola pun but sy minat cuci mata jer.
tp memang sikit rasa terkilan coz dua tempat jer tempat (muzium negara dan sungai jer yg dapat gi)yang dapat gi. tue pun hari ahad masa nk balik msia (mlm balik)dan sabtu. yang lain shopping yg ayah sy suruh gi sedangkan sy x suka shopping.
sakit ati dibuatnya. muzium terasa lama gak sy di sana but mmg best laa yang bangat.
tapi apasal laa buah pinggang sy mcm bermasalah jer di sana coz jln lama dah rasa sakit pinggang sedangkn dulu tidak. tapi tak kisah laa coz sy happy bangat sepanjang berada di sana.
masa saya dah kejer sy akan ke sana lagi untuk beli banyak barang yang mahal di malaysia nie di mana barang tue sy perlukannya
tak terucap lg pengalaman sy di sana but sy mmg enjoy laa sepanjang saya di sana dan terasa masa 3 hari 2 mlm tue terlalu sikit bg sy

No comments: